Як побороти булинг: Інструкція для дітей

Як побороти булінг: інструкція для дітей

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ТИ СТАВ ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ

Перше і найголовніше правило – не тримати це у секреті. Розкажи друзям, знайомим чи рідним про те, що тебе ображають у школі, цього не слід соромитись.

Інколи допомогти з вирішенням складної ситуації у школі може абсолютно не пов’язана з цим людина: тренер у секції, куди ти ходиш після школи, або вчитель, до якого ти ходиш на додаткові заняття.

Також не слід звинувачувати себе у тому, що тебе цькують. Ми говорили раніше, що кривдникам легко знайти жертву булінгу, адже для цього слід просто якось відрізнятись від оточуючих.

Якщо цькування у школі перетворились зі словесних на фізичні – йди до директора школи або завуча та докладно розкажи їм про це. Також повідом про ситуацію батьків.

Якщо у школі є психолог, то можна сміливо звернутись до нього, щоб відновити відчуття впевненості у своїх силах та зрозуміти, як діяти далі.

Якщо цькують твого друга чи подругу, то одразу звернись до дорослих: вчителя, старших товаришів, родичів, батьків тощо.

Якщо твій друг чи подруга поділилися з тобою, що вони потрапили у ситуацію булінгу, обов’язково говори з ними про це — вони потребують твоєї підтримки.

У жодному разі не слід приєднуватись до групи, що цькує, та висміювати проблеми свого друга чи подруги.

Якщо ви дорослий, який потерпав від булінгу колись, то не проходьте повз. Спробуйте захистити дитину, яку ображають. При цьому не слід ображати дітей, які цькують, адже деякі роблять це, тому що самі постраждали від насильства (вдома, у спортивній секції, в іншій школі тощо). У таких випадках вони можуть виміщати свій біль через знущання і приниження слабших за себе.

Деякі діти булять, щоб ловити на собі захоплені погляди оточуючих, а відчуття переваги над іншими приносить їм задоволення. До того ж, нападаючи на когось вони захищаються від цькування. Іноді такі діти дуже імпульсивні і не можуть контролювати свій гнів. У таких випадках справа нерідко доходить і до фізичного насильства.

Спробуйте повідомити про булінг людей зі школи, де це відбувається, або батьків дитини.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ІНШИХ ЦЬКУЄШ ТИ

Зрозумій, булінг – це твої дії, а не твоя особистість. Ти можеш ними керувати та змінювати на краще. Пам’ятай, що булінг завдає фізичного та емоційного болю іншому, а тому подумай, чи дійсно ти цього прагнеш? Деякі речі можуть здаватися смішними та невинними, проте вони можуть завдати шкоди іншій людині.

План роботи під час карантину

учнями 9 класу

з 12.03 по 20.03

Предмет

Рекомендації вчителя

Українська мова

Складні речення із сурядним і підрядним зв’язком. Розділові знаки в таких реченнях

Українська література

Робота над змістом творів Шевченка “Катерина”, “Наймичка”, “У нашім раї на землі...”

“І мертвим, і живим, ...” Із послання вивчити уривок напам’ять від слів “Схаменіться! будьте люди,” ст. 219 до слів “...Немудрі одурять!” ст. 220

Зарубіжна література

Характеристика образу Нори (письмово). Б.Шоу. “Пігмаліон”. Образ Елайзи Дулітл (письмово).

Іноземна мова

Тема “Винаходи та винахідники. Природа і навколишнє середовище”. Урок повторення. Текст “A gentle Genius”.

Впр. 1, 2 (с. 168), 6, 7 (с. 172) — письмово.

Впр.1, 2, 4 (с. 175 — 177) — усно.

Історія України

Прочитати §25. Особливості соціально-економічного розвитку. модернізація

Всесвітня історія

Прочитати §25. “Індія та Китай”

Правознавство

Прочитати §19-20. практичне заняття. Охорона праці неповнолітніх.

Алгебра

Прочитати §17. Виконати вправи 713, 714, 718, 719. дивитися відеоуроки по темі.

Геометрія

Прочитати §20. Виконати вправи 711, 712, 713, 714, 722, 723. Дивитися відеоуроки по темі

Біологія

Основи еволюційної філогенії та систематики.

Основні групи орг.: бактерії, археї, еукаріоти.

Географія

Виробництво продуктів харчування у світі. Традиційні продукти харчування в Україні та світі.

Фізика

Вивчити І, ІІ, ІІІ закони Ньютона.

Хімія

Жири. Вуглеводи.

Мистецтво

Телебачення: погляд у світ. Прочитати ст. 160-165. виготовлення постера або рекламного буклету.

Інформатика

Виконати в лазарус програми. Дивитися відеоуроки «Програми в лазарус»

Трудове навчання

Виготовити підставку для вазона

Основи здоров'я

Цінність родини. Чинники міцної родини.

Фізична культура

Техніка ведення, зупинки, удару, обведеня під час гри в футбол. Жонглювання. Техніка рівномірного бігу до 2000м. “Берти”. Стриб. вправи.

Російська мова

Розділові знаки у безсполучниковому реченні. Текст і його одиниці.

План роботи під час карантину

учнями 8 класу

з 12.03 по 20.03

Предмет

Рекомендації вчителя

Українська мова

Речення із звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями). Теоретичний матеріал (4 вправи на вибір)

Українська література

О.Довженко “Ніч перед боєм”. Ніна Бічуя “Шпага Славка Беркути”

Зарубіжна література

Доба Бароко. Лірика Джона Донна. Мольєр “Міщанин-шляхтич”. Характеристика Журдена (письмово).

Іноземна мова

Тема “Мої друзі по листуванню”. Впр. 1, 3 (с. 116-117) — усно. Впр. 4, 7 (с. 117-118) — письмово.

Історія України

Прочитати §26-27. Гетьманщина в часи Івана Мазепи. Пилип Орлик.

Всесвітня історія

Прочитати §20-21. Московська держава. Іван IV Грозний.

Внутрішня політика Петра І.

Алгебра

Вивчити §19. Виконати вправи 869-879. Дивитися відеоуроки по темі

Геометрія

Прочитати §17. Дивитися відеоуроки по темі. Виконати вправи 753, 755, 756, 760.

Біологія

Головний і спинний мозок. Умовні і безумовні рефлекси.

Географія

Моніторинг навколишнього середовища. Кількість населення в світі та Україні.

Фізика

Опрацювати §23-26

Хімія

Розрахункові задачі №10. “Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму кількості речовини реагентів та прод. р-ї”

Мистецтво

Класицизм та Античність. Прочитати ст. 122-130.

Інформатика

Виконати в лазарус програми. Дивитися відеоуроки «Програми в лазарус»

Трудове навчання

Підготувати повідомлення “Українські народні страви з борошна”

Основи здоров'я

Безпека при користуванні засобами побутової хімії.

Фізична культура

Техніка елементів гри в футбол. Зупинка, удар, ведення. Техніка рівномірного бігу до 2000м. Стрибкові вправи.

Рекомендації для виконання завдань,під час

карантину 7 клас

Предмет

Зміст роботи

Англійська мова

Повторити матеріал за темою «Велика Британія.Лондон».Впр.1,3,4(с.142-143усно),Впр.6(144 письмово).

Фізика

Опрацювати &31-32

Фізична культура

Техніка рівномірного бігу до 1500м.,стрибкові вправи,прискорення по 30м.,техніка елементів гри в футбол.

ІсторіяУкраїни

Прочитати &23,скласти ребуси ,кросворди.

Всесвітня історія

Прочитати &18-19.Підготувати реферат,повідомлення.

Трудове навчання

Виготовити підставку для книги або телефону (дерево,дріт).

Українська мова

Прислівник (теоретичний матеріал)

Зарубіжна література

Скласти власний детектив.Дочитати «Пістряву стрічку» Конан Дойля.

О.Генрі « Дари волхвів», «Останній листок».Характеристика образу Бермана.

Образотворче мистецтво

Дизайн одягу.Мода і культура.Езкіз костюму для власного гардеробу.

Національні традиції в одязі.Езкіз сучасного костюму в народному стилі.

Географія

Кліматичні пояси.Типи клімату.П.р.№11.

Природні зони Євразії.Інші природні зони материка.

Українська література

Робота над змістом повісті-казки «Русланонька» із 7-в або

«Прокляття роду Кулаківськи».Характеристика образів твору.

Біологія

Розмноження та його значення.Форми розмноження.Статеві клітини.Запліднення.

Розвиток тварин.Періоди та тривалість життя тварин.Опрацювати завдання лабораторного дослідження:визначення віку тварин.

Хімія

Основи здоров`я

Музичне мистецтво

Повторити тему « Оксиген».

Принципи формування міжособистісних стосунків.Види підліткових компаній.Ознаки небезпечних компаній.

Барди. Проєкт «Прихильники бардівської пісні».

7 клас

План роботи на період карантину

(12.03– 20.03.2020 р.)

6 клас

Любі школярики! Пропоную Вам невеликий план роботи на період карантину

Предмет

Зміст роботи

1.

Українська мова

Числівник. Виконати 4 вправи.

2.

Українська література

Робота над змістом повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера». Характеристика образів твору.

Робота над змістом повісті Лесі Воронина «Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9» Характеристика образів твору.

3.

Зарубіжна література

Р. Бернс «Моє серце в верховині». Поняття «антитеза». Вивчити напам’ять поезію «Моє серце в верховині»

Джованні Родарі «Листівки з видами міст»

4.

Англійська мова

Повторити матеріал з теми «Подорож» підготуватися до контрольної роботи. Впр. 1,2,3 (ст.. 120-121)-усно, впр 5 (ст..121)-письмово. Впр. 4(ст..124) – усно.

5.

Історія

Прочитати § 43. «Диктатура Цезаря. Римська імперія.»

Прочитати § 44. «Октавіан Август»

Практична робота: Заповнити контурну карту

6.

Математика

Опрацювати множення раціональних чисел. Виконати в робочому зошиті 10 прикладів

7.

Біологія

Способи класифікації рослин.

Водорості(зелені, бурі, червоні). Лабораторна робота №10 «Нитчасті водорості»

8.

Географія

Озера,їх різноманітність за площею, походження озерних улоговин, солоність.

Болота, особливості їх утворення та поширення.

Людовики – багаторічні природні скупчення льоду. Багаторічна мерзлота.

9.

Інформатика

10.

Образотворче мистецтво

Ілюстрації до творів Т.Г.Шевченка

Писанка-витинанка. Створення зображення янгола

11.

Фізична культура

Техніка набивання м’яча ракеткою. Техніка подачі м’яча з різними обертами

12.

Основи здоров’я

Конфлікти і здоров’я

13.

Трудове навчання

Виготовити підставку для вазона

Бережіть своє здоров’я. Відпочивайте на свіжому повітрі. Здоровими повертайтесь до школи. Я дуже чекаю на Вас.

План роботи під час карантину

для учнів 5 класу

з 16.03 – 20.03 2020

Предмет

Рекомендації вчителя

1.

Українська мова

Вивчити тему «Речення з однорідними членами». Виконати вправи після параграфа.

2.

Українська література

Біографія Павла Тичини та прочитати вірші «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Вивчити на вибір один вірш.

3.

Зарубіжна література

Біографія Льюїс Керрол та прочитати « Аліса в країні Див»

4.

Англійська мова

Опрацювати тему «Справи на свіжому повітрі»(с. 162 -171). Письмово виконати впр.3,с.165; впр.1,2,4, 5(с.166-168); впр.2(с.171)

5.

Математика

Опрацювати « Додавання і віднімання десяткових дробів». Виконати впр. № 1230 – 1250

6.

Природознавство

7.

Образотворче мистецтво

Типи орнаментів(лінійні, сітчасті, замкнені). Орнаментальна композиція. Писанкарство в Україні. Великодня композиція.

8.

Інформатика

Прочитати п.4.4 «Алгоритми з повтореннями». Виконати впр.3 с. 192

9.

Технології

Виготовити декоративну квітку

10.

Основи здоров’я

Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж

11.

Фізична культура

Техніка введення, передачі, зупинка удару по м’ячу ногою, жонглювання м’ячем під час гри у футбол. Техніка рівномірного бігу за 1000м, стрибкові вправи, вправи « берпі» 5 по 10 разів.

12.

Історія

Історичні праці про Україну та їх авторів « Повість минулих літ». Підготовити повідомлення

План роботи на період карантину

для учнів 2 класу (12.03 – 20.03)

Вчитель : Головій О.В.

Предмет

Зміст роботи

1.

ЯДС

Як змінюється життя у водоймах навесні.

https://youtu.be/rbquut3Wc7M

Підручник с. 62-67

Зошит с. 33-34

2.

Українська мова

Розпізнаю службові слова. Пишу службові слова окремо від інших. Підручник с.105-107. Вправи: 3, 5, 8 виконати письмово. Усі реша усно. Вивчити правило с. 105

3.

Математика

Складання за схемою добутків з першим множником 5. Розвꞌязування задач. Визначення часу за годинником. Підручник с. 121-122. Завдання:№ 739, №743,№746, № 747 виконати письмово. Усі решта усно ( хто має бажання, можна теж письмово). ВИВЧИТИ ТАБЛИЦЮ НА 5!

https://www.youtube.com/watch?v=zRr6VGg341o

4.

Читання

Вступ до теми. Знову починається весна. «Ой весна, весна…» ( напамꞌять ), « Вийди, вийди сонечко» (українські народні пісні). В. Гринько «Мирилки». (с. 110-113)

5.

Музика

Чарівні перетворення. Основні перетворення6 тембр, симфонічна казка. Муз. Я. Степового, сл. Т. Шевченка «Зацвіла в долині..»

С. Прокофꞌєв симфонічна казка «Петрик і вовк» https://youtu.be/alvy2aB_6gw

6.

ЯДС (інформатика)

Створення вітальної листівки з використанням графічного забраження редактора Раіnt.

https://youtu.be/JGJ9FnxmnoY

7.

ЯДС (трудове)

Виготовлення ластівки за зразком чи власним задумом. ( с.79)

8.

Позакласне читання

Юрій Старостенко «Смілива зозулька», «Повінь» с. 105-109

Олена Крижановська «Козацька гостина» с.126-129

9.

Англійська

Тема: «Ходімо до парку!» Опрацювати матеріал підручника с. 88-91; впр. 4b, с. 89 – списати істинні твердження.

Тема: « У мене є хобі». Підручник с. 92-93. Впр. 1 - читати, впр. 3 – обрати одне із запропонованих слів and/but та списати.

10.

Образотворче мистецтво

Чарівні перетворення. Основні поняття: художники-анімалісти, форма птаха. Зобразити птаха, який радісно літає (акварель).

11.

Фізична культура

Загально-розвивальні вправи з мꞌячами. Махові рухи правою і лівою ногою у бічній і лицьовій площині, стоячи біля опори та під час ходьби.

Завдання для учнів 1 класу на період під час карантину

12.03-13.03 – буквар с. 38-41 ( читати );

- математика виконати впр. 2 с. 101; впр. 3 с. 103

16.03-27.03 – математика – виконати приклади за предметними малюнками; опрацювати сторінки підручника 105-107(Усно); зошит з друкованої основи сторінка 37-39; виконуємо вправи 2,3,4 на сторінці підручника 104;

- буквар- опрацьовуємо сторінки 46-49; письмо – пишемо в зошитах з друкованої основи букви( Ц;Ю;Є )

https://www.facebook.com/groups/nushMS/permalink/2868125533275321/

https://www.facebook.com/groups/1244388039042401/permalink/1639686886179179/

https://vseosvita.ua/library/robota-za-individualnimi-kartkami-matematika-1-klas-219313.html?fbclid=IwAR17SWIC2VZuzAIyyEya3Ye8IWhsPxWmeEqNWTlQMJWSiwx-frP0pd6c9zI

https://www.facebook.com/groups/nushMS/permalink/2844316698989538/

Пам"ятка щодо вивчення вірша напам"ять

  1. Уважно двічі-тричі прочитайте увесь вірш.
  2. Обміркуйте зміст твору, умовно розділивши його на смислові частини.
  3. У кожній такій частині правильно визначте інтонацію, з якою будете читати, розставив логічні наголоси, визначте паузи та темп читання.
  4. Навчиться читати вголос, дотримуючись цих вимог, спочатку кожну частину, а відтак увесь вірш.
  5. Потім без допомоги тексту спробуйте пригадати вірш, повторіть кожну частину по пам’яті.
  6. Візьміть книжку. Читаючи напам’ять, перевіряйте, чи правильно запам’ятали текст віршу.
  7. Відкладіть книжку, двічі чи тричі продекламуйте увесь вірш.
  8. Запам’ятайте: знання тексту вірша треба довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання.
  9. Перед уроком уявно продекламуйте вірш іще раз. Якщо ви не задоволені звучанням окремих рядків, то ще є час усунути недоліки.

Пам"ятка щодо виконання домашнього завдання

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

6. Між уроками роби перерви.

7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).

9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.

10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.

10. Складай план усної відповіді.

11. Перевіряй себе.

Пам"ятка щодо написання твору

  1. З кількох запропонованих тем обрати не найлегшу, а ту, яка вас цікавить і хвилює.
  2. Добре обдумати тему, визначити, який обсяг матеріалу вона охоплює.
  3. Визначити основну думку майбутнього твору, намагатися зберегти її під час роботи над твором.
  4. Скласти план, чітко та стисло сформулювати думку кожного пункту. Пам’ятайте, що назва основної частини в складному плані – це теза, яку треба довести.
  5. Підберіть епіграф, який висловлює основну думку твору.
  6. Напишіть вступ, який би доречно розпочинав тему. На початку твору висловіть головну думку, потім обґрунтуйте її, доповніть фактами із твору, у разі потреби наведіть цитати.
  7. Стежте за послідовністю викладу думок.
  8. Дотримуйтеся пропорційності частин твору і стежте за зв’язком між ними.
  9. Висловлюйте власне ставлення до всього, про що пишите, робіть власні висновки, узагальнення.
  10. Наприкінці твору зробіть загальний висновок, зумовлений змістом роботи.
  11. Правильно і грамотно висловлюйте свою думку.
  12. Дотримуйтеся вимог до зовнішнього оформлення (план пишіть перед текстом твору, залишайте поля, дотримуйтеся абзаців).

Пам"ятка щодо роботи з книгою

Для ознайомлення в загальних рисах зі змістом книги необхідно:

а) прочитати титульну сторінку – прізвище автора, заголовок, рік видання;

б) прочитати анотацію (коротку інформацію про цю книгу), вміщену або в кінці книги, або після титульної;

в) уважно ознайомитися зі змістом книги;

г) прочитати передмову або вступ до книги.

2. Під час читання звернути увагу на:

а) назви окремих розділів, частин, параграфів і т. ін.;

б) вдумливо ставитись до слів і словосполучень, виділених різними шрифтами (розрядкою, курсивом, напівжирним та ін.);

в) з'ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій;

г) звернути увагу на посилання (позначаються зірочкою або цифрою) і зразу ж уважно прочитати пояснення (внизу сторінки або в кінці книги).

3. Для засвоєння змісту прочитаного необхідно:

а) поділити прочитаний матеріал на частини, виділити в них найголовніше;

б) скласти план (простий, складний), тематичні виписки, тези або конспект.

Пам"ятка щодо роботи з підручником

  • Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст.
  • Працюй завжди з ручкою або олівцем у руках.
  • Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.
  • Поділи подумки текст на частини і знайди основну думку.
  • Читаючи текст, пов'язуй його з часом, картою, графіками, схемами підручника.
  • Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти, явища з іншими.
  • Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного.
  • Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
  • Привчай себе до самоконтролю: обов'язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал, спочатку по частинах, а потім у цілому весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам – просторо.
  • Завжди виконуй домашні завдання.
  • Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй над книжкою систематично і наполегливо.

Висловлюючи думку:

  1. З'ясувати, що треба довести.
  2. Виявити важливість того, що треба довести.
  3. Визначити власну позицію
  4. Підібрати в певній послідовності аргументи, докази.

Пам"ятка щодо написання відгуку про книгу

Відгук – це ваша власна думка про зміст книги, оцінка її позитивних і негативний якостей.

Етапи роботи на відгуком

1. Дуже уважно прочитайте книгу, обдумайте її зміст.

2. Обов’язково вкажіть автора і назву книги.

3. Тема і основна думка твору.

4. Де і коли відбуваються зображені у ньому події.

5. Запишіть, які епізоди викликали у вас найсильніші враження.

6. Вкажіть, що сподобалося, а що ні, і чому.

7. Напишіть про героїв книги, їхні вчинки, цікаві випадки.

8. Зверніть увагу на мову твору, оформлення книги.

9. Вкажіть, чим збагатив вас твір, над яким питанням змусив задуматися, чи допомогли вам під час читання ілюстрації.

10. Виберіть форму вашого відгуку (лист до товариша, до автора твору, лист у видавництво, стаття у стінгазету).

11. Подбайте, щоб у заголовку було виражено основну думку.

Про науково-популярну літературу відгук пишеться по-іншому:

  • чи зацікавила тебе книга;
  • про що нове ти дізнався з неї;
  • чи хочеш продовжувати читання на таку ж тему;
  • чи не важка книга за змістом і за формою викладання;
  • що не подобається тобі в книзі.

Пам"ятка щодо складання плану тексту, тез, конспекту

  1. Прочитайте текст, визначте його тему та основну думку.
  2. Поділить текст на логіко-смислові частини.
  3. Доберіть заголовок до кожної частини і отримайте план тексту.
  4. Поставте до кожної логіко-смислової частини тексту запитання: «Про що тут йде мова».
  5. Знайдіть у тексті відповідь на поставлені запитання. Запишіть її стисло власними словами або словами автора і отримайте тези.
  6. Доповніть тези конкретними матеріалами, фактами із тексту, цитатами і отримайте конспект.
  7. Складаючи план, тези чи конспект, записуйте прізвище автора, повну назву роботи, рік, видавництво, назву журналу чи газети, в якому вона надрукована.
  8. Виділяйте у конспекті розділи, параграфи, пункти, відокремлюйте їх один від одного.

9. Після кожної закінченої частини робіть інтервал (сюди можна виписати нові замітки).

10. Виділіть основні тези, ідеї різними кольорами, підкресленням, значками тощо.

План –найкоротший запис логічної структури тексту із зазначенням опорних пунктів у розгортанні теми, переліком питань, на які в тексті дають відповідь. Це своєрідний шлях через текст від факту до факту, від думки до думки. У ньому обов’язково фіксуються усі структурні частини джерела: вступ, основна частина, висновок.

Основні правила складання плану

  1. План складається в довільній формі питальними чи розповідними реченнями або у змішаному вигляді.
  2. Уважно прочитайте текст, визначте головну думку.
  3. Поділіть текст на смислові частини, визначте мікротеми.
  4. Сформулюйте пункти плану.
  5. Спробуйте переказати текст, керуючись складеним планом.

Залежно від того, якою мірою дрібні змістовні групи тексту відбито в плані, він буває більш або менш розгорнутий. Розрізняють прості і складні плани.

Тези – це стислі, лаконічно сформульовані основні положення доповіді, повідомлення тощо. Вони включають виклад основних думок праці від початку до кінця, а не лише її дослідницькі частини. У тезах однією-двома фразами обґрунтовують тему, викладають історію питання, методику дослідження та його результати. Окремі тези – це розгорнуті висновки.

Залежно від поширеності тез, їх поділяють на:

  • основніпринципово важливі головні положення, що узагальнюють зміст джерела;
  • прості головні думки в змістовній частині тексту; до кожної основної тези можна дібрати кілька простих, що її розв’язують;
  • складні запис, що включає в себе як основні, так і прості тези.
Кiлькiсть переглядiв: 605

Коментарi