ПАМ’ЯТКА

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОПІКАХ

  1. Негайно підставити обпечене місце під струмінь холодної води на 15 – 20 хв. Можна прикласти холодні примочки, загорнутий у чистий поліетиленовий мішечок лід.
  2. підсушити місце опіку чистою тканиною – бинтом, лляним рушником.
  3. Якщо опік легкий, то це місце можна не перев’язувати.
  4. Якщо пухирі великі й наповнені рідиною, обов’язково треба прикласти суху чисту серветку і закріпити її.
  5. Не можна проколювати пухирі, щоб не занести інфекції.
  6. Уражене місце можна змастити протиопіковими засобами.
  7. Обов’язково звернутися до лікаря.

ПАМ’ЯТКА

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОПІКАХ

  1. Негайно підставити обпечене місце під струмінь холодної води на 15 – 20 хв. Можна прикласти холодні примочки, загорнутий у чистий поліетиленовий мішечок лід.
  2. підсушити місце опіку чистою тканиною – бинтом, лляним рушником.
  3. Якщо опік легкий, то це місце можна не перев’язувати.
  4. Якщо пухирі великі й наповнені рідиною, обов’язково треба прикласти суху чисту серветку і закріпити її.
  5. Не можна проколювати пухирі, щоб не занести інфекції.
  6. Уражене місце можна змастити протиопіковими засобами.
  7. Обов’язково звернутися до лікаря.

ПАМ’ЯТКА

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОПІКАХ

  1. Негайно підставити обпечене місце під струмінь холодної води на 15 – 20 хв. Можна прикласти холодні примочки, загорнутий у чистий поліетиленовий мішечок лід.
  2. підсушити місце опіку чистою тканиною – бинтом, лляним рушником.
  3. Якщо опік легкий, то це місце можна не перев’язувати.
  4. Якщо пухирі великі й наповнені рідиною, обов’язково треба прикласти суху чисту серветку і закріпити її.
  5. Не можна проколювати пухирі, щоб не занести інфекції.
  6. Уражене місце можна змастити протиопіковими засобами.
  7. Обов’язково звернутися до лікаря.

ПАМ’ЯТКА

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОПІКАХ

  1. Негайно підставити обпечене місце під струмінь холодної води на 15 – 20 хв. Можна прикласти холодні примочки, загорнутий у чистий поліетиленовий мішечок лід.
  2. підсушити місце опіку чистою тканиною – бинтом, лляним рушником.
  3. Якщо опік легкий, то це місце можна не перев’язувати.
  4. Якщо пухирі великі й наповнені рідиною, обов’язково треба прикласти суху чисту серветку і закріпити її.
  5. Не можна проколювати пухирі, щоб не занести інфекції.
  6. Уражене місце можна змастити протиопіковими засобами.
  7. Обов’язково звернутися до лікаря.

ПАМ’ЯТКА

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОПІКАХ

  1. Негайно підставити обпечене місце під струмінь холодної води на 15 – 20 хв. Можна прикласти холодні примочки, загорнутий у чистий поліетиленовий мішечок лід.
  2. підсушити місце опіку чистою тканиною – бинтом, лляним рушником.
  3. Якщо опік легкий, то це місце можна не перев’язувати.
  4. Якщо пухирі великі й наповнені рідиною, обов’язково треба прикласти суху чисту серветку і закріпити її.
  5. Не можна проколювати пухирі, щоб не занести інфекції.
  6. Уражене місце можна змастити протиопіковими засобами.
  7. Обов’язково звернутися до лікаря.

ПАМ’ЯТКА

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОПІКАХ

  1. Негайно підставити обпечене місце під струмінь холодної води на 15 – 20 хв. Можна прикласти холодні примочки, загорнутий у чистий поліетиленовий мішечок лід.
  2. підсушити місце опіку чистою тканиною – бинтом, лляним рушником.
  3. Якщо опік легкий, то це місце можна не перев’язувати.
  4. Якщо пухирі великі й наповнені рідиною, обов’язково треба прикласти суху чисту серветку і закріпити її.
  5. Не можна проколювати пухирі, щоб не занести інфекції.
  6. Уражене місце можна змастити протиопіковими засобами.
  7. Обов’язково звернутися до лікаря.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ВИХОВНА ГОДИНА

«Причини виникнення пожеж та засоби боротьби з ними».

Мета: - розширити знання учнів про причини виникнення пожеж;

- розказати про первинні засоби пожежогасіння;

- виховувати бережливе ставлення до свого життя і здоров’я, та до життя оточуючих.

Обладнання: плакати пожежної безпеки, куточок пожежної безпеки, вогнегасник, ілюстрації до теми, презентації з пожежної безпеки, періодичні видання.

Форма проведення: бесіда - демонстрація

Хід заняття.

I. Організаційний момент.

II. Оголошення теми і мети виховної години.

III. Вивчення теми.

1. Загальні відомості про пожежу. Причини виникнення пожеж.

Вчитель: Мільйони років тому назад людина навчилась добувати вогонь. В житті людини вогонь відіграє велику роль. Обігрів наших будинків, приготування їжі, розвиток науки та техніки – все пов’язано з вогнем. Багато років знадобилося людству для того, щоб навчитися користуватися і керувати ним. Але як і вода, необхідна для життя людини, приносить великі біди в період повеню, так і вогонь, створює за допомогою людини велику користь, при недбалому до нього відношенні може перетворитися в безжалісного ворога, руйнуючи міста і села, фабрики та заводи, забираючи людські життя.

Всі ви , бачили, як містом проносяться червоні машини з тривожними сиренами. ПОЖЕЖА! Із-за чого ж вона відбувається?

Пожежа – стихійне розповсюдження вогню, який вирвався з – під контролю людини.

Більша частина пожеж відбувається з вини самих людей, через їх безпечність, а приблизно кожна шоста пожежа у жилому секторі відбувається з вини дітей та підлітків. В нашій країні від дитячих пустощів з вогнем щорічно гине багато людей. І стає сумно, коли будинки, квартири та все створено руками людини – все руйнує пожежа за декілька годин. Ви зараз слухаєте та думаєте, що вас особисто це не стосується, ви сірниками не граєте. Але кількість пожеж постійно збільшується. Чому відбувається пожежа?

(Декілька типових випадків з життя) – «Пожежна безпека», стор. 10

Не розуміючи безпеки таких пустощів з вогнем, ви, діти, розпалюєте вогнища біля будівель, підпалюєте сміття у баках, стару траву, тополиний пух і можете стати виновником пожежі.

Але крім цього, бувають випадки, коли діти, заради задоволення, набирають номер пожежної охорони і дають черговому неправдиві данні про пожежу. А можливо, в саме цей час комусь дійсно потрібна справжня допомога пожежників? Дитячі пустощі можуть призвести до важких наслідків.

Пожежа – це жахливе явище, Особливо жахливими бувають пожежі в дитячих будинках та школах.

У великих містах України було проаналізовано причини пожежі. Результати аналізу показали, що основні причини виникнення пожеж розподілилися так:

* Куріння цигарок у ліжку;

* Порушення правил користуванняелектроприводами;

* Порушення правил користування газовою плитою;

* Дитячі пустощі.

Вогонь здавна є другом людини. Він допомагає їй обігріватися і одягатися. З його допомогою людина варить метал, готує собі їжу. Вогонь рухає техніку, допомагає людині проникнути в таємниці космосу.

Але вогонь може стати і жорстоким ворогом, якщо з ним необережно поводитись, він виходить з-під контролю людини, може знищити міста і села, будинки, ліси, урожаї, все, що зустрінеться на його шляху. Часто у вогні пожеж гинуть люди.

Приблизно кожна шоста-восьма пожежа в нашій країні виникає від пустощів дітей, від їхнього невмілого, необережного поводження з вогнем. Кожен п’ятий, що загинув під час пожежі – неповнолітній.

Вогонь приваблює дітей і вони люблять з ним гратися. Коли дитина бере до рук скло, виделку, голку, ніж, це викликає переляк у дорослих, бо дитина може себе поранити. Однак, якщо у руках дитини з’явились сірники, то подібну реакцію зустрінеш не завжди, оскільки дорослі часто не розуміють, яку небезпеку приховує вогонь у руках дитини.

Причинною пожежі можуть стати залишені без нагляду увімкнуті електроприлади. Дітям також слід пояснити, як правильно користуватись електроприладами: якщо електрокамін чи праску залишити увімкнутими без нагляду, вони перегріваються і від них можуть загорітись домашні речі. Щоб цього не трапилось, нагрівальні електричні прилади слід встановлювати на вогнетривкі підставки і своєчасно вимикати.

Проте, якщо вже так трапилось, що виникла пожежа, то школярам слід дотримуватись наступних правил:

- якщо пожежа виникла у приміщенні, не слід лякатися і ховатися;
- при виникненні у домашніх умовах, коли вогонь ще не набрав сили, слід швидко залити його водою, накрити щільним покривалом з натуральної тканини, засипати піском;
- коли в приміщенні з’явилось багато диму, то слід пробиратись до виходу повзучи;
- якщо в приміщенні є маленькі діти, треба негайно вивести їх на вулицю;
- не гаючи часу, повідомити про пожежу комусь із дорослих;
- якщо поблизу немає дорослих, то дитина сама повинна викликати пожежну команду за телефоном „101”, повідомити місце пожежі, назвати своє ім’я, вулицю, номер будинку, квартири, іншого об’єкту;

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ! Пожежу легшее попередити, ніж загасити. Для цього у повсякденному житті необхідно суворо додержувати правил пожежної безпеки.

Пожежа – це особлива битва, тактика якої – наступ на вогненну стихію. При пожежі не можна чекати і бути повільним. Адже підрахунок часу іде на секунди

2. Первинні засоби пожежогасіння.

Вчитель: Про пожежу в школі оповіщають через звукову пожежну сигналізацію, дзвінок та інші звукові сигнали.

Щоб іскринка не розгорілася полум’ям, її треба загасити. Для цього слід скористатися засобами пожежогасання. Найдоступнішими засобами гасіння пожежі є: вода, пісок, земля, сніг, пральний порошок, брезентові покривала тощо.

Школи обладнані:

Ø Пожежними кранами (скорочено – ПК) – комплект пожежного крану та пожежного рукава (шланга), за допомогою якого струя води направляється точно в центр пожежі. Розположення ПК у приміщенні школи та довжина рукавів розраховані таким чином, щоб можна було затушити пожежу у любому класі чи кабінеті;

Ø Пожежними щитами і стендами, на яких розміщенні вогнегасники, відра, сокири, лопати, гаки, драбини, ящик з піском – за допомогою цих інструментів можна відкрити зачинені двері у кімнату та ліквідувати невелику пожежу;

Ø Вогнегасники. Вогнегасники потрібні для гасіння невеликого очагу пожежі в важкодоступних місцях. Вогнегасник працює недовго, близько хвилини, але заміняє цілу ванну води.

Водопінний вогнегасник застосовується для гасіння електричного обладнання, кабелів під напругою.

IV. Підсумок заняття.

Пожежа – жахлива стихія вогню, з якою дуже важко боротися. Кожна людина це знає. Я закликаю вас бути завжди обережними при користуванні з вогнем і пам’ятати про наслідки пожежі. Не забувайте просту істину, яка стала девізом безпеки: небезпеку легшее попередити, запобігти, ніж її ліквідувати та боротися з нею.

Памятайте: вогонь помилок не вибачає.

(Роздати учням пам′ятки)

Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях

{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 592 від 26.07.2018}

Відповідно до частини четвертої статті 39 Кодексу цивільного захисту України Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, що додається.

2. Ця постанова набирає чинності з 1 липня 2013 року.

Прем'єр-міністр України

М.АЗАРОВ

Інд. 70


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 червня 2013 р. № 444

ПОРЯДОК
здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях

1. Цей Порядок визначає механізм організації навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - навчання населення), його структуру, види та форми.

2. Навчання населення здійснюється:

за місцем роботи - працюючого населення;

за місцем навчання - дітей дошкільного віку, учнів та студентів;

за місцем проживання - непрацюючого населення.

3. Організація навчання населення покладається:

працюючого та непрацюючого - на ДСНС, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування;

дітей дошкільного віку, учнів та студентів - на МОН.

4. Навчально-методичне забезпечення навчання населення здійснюється ДСНС разом з МОН.

5. Навчання населення складається з:

навчання безпосередньо на підприємствах, в установах та організаціях;

навчання за межами підприємств, установ та організацій керівного складу і фахівців з питань цивільного захисту та пожежної безпеки;

практичної підготовки під час проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту;

навчання під час здобуття відповідного освітнього рівня у навчальних закладах системи освіти;

самостійного вивчення інформації про дії в умовах надзвичайних ситуацій.

6. Навчання працюючого населення здійснюється безпосередньо на підприємстві, в установі та організації згідно з програмами підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях, а також під час проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту.

7. Програми підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях розробляються і затверджуються підприємствами, установами, організаціями на підставі програм та організаційно-методичних вказівок з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях, що розробляються і затверджуються ДСНС, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Програми навчання з питань пожежної безпеки погоджуються із ДСНС.

8. Програми підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях поділяються на:

загальної підготовки працівників підприємств, установ та організацій;

спеціальної підготовки працівників, що входять до складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту;

додаткової підготовки з техногенної безпеки працівників об’єктів підвищеної небезпеки;

пожежно-технічного мінімуму для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою;

прискореної підготовки працівників до дій в особливий період.

9. Підготовка працівників до дій у надзвичайних ситуаціях передбачає:

за програмою загальної підготовки працівників підприємств, установ та організацій - вивчення інформації, що міститься у планах реагування на надзвичайні ситуації, про дії в умовах загрози і виникнення надзвичайної ситуації, а також оволодіння навичками надання першої допомоги потерпілим, користування засобами індивідуального і колективного захисту;

за програмою спеціальної підготовки працівників, що входять до складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту, - ознайомлення з обов’язками, навичками користування та матеріальною частиною техніки, приладів і табельного майна таких служб і формувань, засобами захисту, вивчення порядку приведення їх у готовність, проведення рятувальних та інших невідкладних робіт;

за програмою додаткової підготовки з техногенної безпеки працівників об’єктів підвищеної небезпеки - поглиблення знань з питань техногенної безпеки, джерел небезпеки, що за певних обставин можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації на об’єкті підвищеної небезпеки, та небезпечних речовин, що виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються на його території;

за програмою пожежно-технічного мінімуму для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, - підвищення рівня загальних пожежно-технічних знань, вивчення правил пожежної безпеки з урахуванням особливостей виробництва, ознайомлення з протипожежними заходами та діями у разі виникнення пожежі, оволодіння навичками використання наявних засобів пожежогасіння;

за програмою прискореної підготовки працівників до дій в особливий період - навчання способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених застосуванням засобів ураження в особливий період, що здійснюється підприємствами, установами та організаціями, які продовжують роботу у воєнний час, і розпочинається одночасно з уведенням в дію планів цивільного захисту на особливий період.

10. Навчання працівників на підприємстві, в установі та організації здійснюється шляхом:

курсового навчання, що передбачає формування навчальних груп і здійснюється в навчальних класах або на об’єктах навчально-виробничої бази підприємства, установи та організації;

індивідуального навчання, що передбачає вивчення теоретичного матеріалу самостійно та у формі консультацій з керівниками навчальних груп або іншими особами.

Навчальні групи комплектуються переважно з працівників, що входять до складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту.

На підприємствах, в установах та організаціях із чисельністю працівників 50 і менше осіб навчання може здійснюватися шляхом проведення інструктажів за програмою загальної підготовки працівників, які проводяться особами з питань цивільного захисту, призначеними в межах штатної чисельності суб’єкта господарювання.

{Пункт 11 виключено на підставі Постанови КМ № 592 від 26.07.2018}

12. З метою належної організації навчального процесу, забезпечення послідовності теоретичного і практичного навчання на підприємствах, в установах та організаціях розробляються і ведуться планувальні, облікові та звітні документи.

13. Для отримання працівниками відомостей про конкретні дії у надзвичайних ситуаціях на підприємстві, в установі та організації обладнується з урахуванням особливостей виробничої діяльності інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту, що є частиною приміщення загального користування, у якій тематично оформляються стенди, розміщуються схеми, навчальні посібники і зразки, передбачені програмами підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях.

Тематичне наповнення інформаційно-довідкового куточка визначається з урахуванням заходів, передбачених планом реагування на надзвичайні ситуації, та містить інформацію про наявні можливості та ресурси підприємства, установи, організації з протидії небезпечним факторам, що ймовірні для місця їх розташування.

14. Особи, що залучаються підприємствами, установами та організаціями (в тому числі на умовах договору) до проведення інструктажів, навчання і перевірки знань з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, зобов’язані пройти спеціальну підготовку на територіальних курсах, у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності відповідно до вимог типового положення про них.

15. Навчання керівного складу підприємств, установ та організацій і фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, здійснюється в установленому законодавством порядку.

16. Особи у разі прийняття на роботу та працівники щороку за місцем роботи проходять інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях.

Посадові особи до початку виконання своїх обов’язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки.

Особи, яких приймають на роботу, пов’язану з підвищеною пожежною небезпекою, мають попередньо пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум). Працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, один раз на рік проходять перевірку знань нормативних актів з пожежної безпеки.

Програми проведення інструктажів (вступний, первинний, повторний, позаплановий та цільовий), програми навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки та програми спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) затверджуються керівниками підприємств, установ та організацій.

Порядок затвердження таких програм, організації та контролю їх виконання визначається МВС.

{Пункт 16 в редакції Постанови КМ № 592 від 26.07.2018}

17. Спеціальні об’єктові навчання і тренування з питань цивільного захисту проводяться у порядку, затвердженому МВС.

{Абзац перший пункту 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 592 від 26.07.2018}

Графіки проведення таких навчань і тренувань затверджуються щороку керівниками підприємств, установ та організацій і узгоджуються з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та територіальними органами ДСНС.

18. Навчання працюючого населення здійснюється у робочий час за рахунок коштів підприємств, установ та організацій.

19. Організація навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів здійснюється МОН згідно із затвердженими ним і погодженими з ДСНС навчальними програмами з вивчення заходів безпеки, способів захисту від впливу небезпечних факторів, викликаних надзвичайними ситуаціями, надання домедичної допомоги.

20. Підготовка студентів вищих навчальних закладів до дій у надзвичайних ситуаціях здійснюється за нормативними навчальними дисциплінами “Безпека життєдіяльності” та “Цивільний захист”, які відповідно передбачають:

формування у студентів, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра, знань, умінь та навичок щодо забезпечення необхідного рівня безпеки у надзвичайних ситуаціях відповідно до майбутнього профілю роботи, галузевих норм і правил;

формування у студентів, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра, умінь з превентивного і аварійного планування та управління заходами цивільного захисту.

У вищих навчальних закладах з метою відпрацювання дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій з учасниками навчально-виховного процесу проводяться щороку об’єктові тренування з питань цивільного захисту.

21. Підготовка учнів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів до дій у надзвичайних ситуаціях, що передбачає здобуття знань і вмінь з питань особистої безпеки в умовах загрози та виникнення надзвичайної ситуації, користування засобами захисту від її наслідків, вивчення правил пожежної безпеки та основ цивільного захисту, здійснюється в рамках вивчення предметів “Основи здоров’я” та “Захист Вітчизни”.

Практичне закріплення теоретичного матеріалу здійснюється шляхом щорічного проведення Дня цивільного захисту.

22. Навчально-виховна робота з дітьми дошкільного віку проводиться згідно з вимогами базового компонента дошкільної освіти і спрямовується на формування достатнього та необхідного рівня знань і умінь дитини для безпечного перебування в навколишньому середовищі, елементарних норм поведінки у надзвичайних ситуаціях і запобігання пожежам від дитячих пустощів з вогнем.

Для поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки, захисту життя та норм поведінки у надзвичайних ситуаціях у дошкільних навчальних закладах проводиться щороку Тиждень безпеки дитини.

23. З метою координації науково-методичної діяльності, узагальнення і поширення ефективних форм і методів організації навчально-виховного процесу з питань безпеки життєдіяльності та цивільного захисту визначаються:

МОН - базові за галуззю знань кафедри з безпеки життєдіяльності у вищих навчальних закладах;

місцевими органами управління освіти - територіальні базові (опорні) загальноосвітні та дошкільні навчальні заклади.

24. Позашкільна освітня робота з питань формування культури безпеки життєдіяльності серед дітей та молоді, формування здорового способу життя, оволодіння ними навичками самозахисту і рятування проводиться у позашкільних закладах, а також шляхом організації шкільних, районних (міських), обласних та всеукраїнських змагань з безпеки життєдіяльності.

25. МОН здійснює контроль і бере участь у моніторингу якості підготовки у навчальних закладах дітей дошкільного віку, учнів та студентів з питань навчання діям у надзвичайних ситуаціях.

26. Навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів здійснюється під час навчально-виховного процесу за рахунок коштів, передбачених для фінансування навчальних закладів.

27. Навчання непрацюючого населення діям у надзвичайних ситуаціях здійснюється шляхом проведення інформаційно-просвітницької роботи за місцем проживання та самостійного вивчення загальної програми навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях та інших інформаційно-довідкових матеріалів з питань цивільного захисту, правил пожежної безпеки у побуті та громадських місцях.

28. Інформаційно-просвітницька робота з питань поведінки в умовах надзвичайних ситуацій організовується місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, в тому числі через утворені при них консультаційні пункти, та передбачає:

інформування населення про методи реагування у разі виникнення надзвичайних ситуацій;

створення в консультаційних пунктах умов для оволодіння громадянами навичками користування найбільш поширеними засобами захисту і надання першої само- та взаємодопомоги.

29. Для задоволення потреби у самостійному вивченні загальної програми навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування за методичного супроводження територіальних курсів, навчально-методичних центрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності видають навчальні, навчально-наочні посібники, брошури, розповсюджують інформаційні матеріали, буклети тощо.

Інформаційно-просвітницька робота з населенням щодо правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій проводиться шляхом запровадження постійних рубрик у засобах масової інформації, зокрема друкованих, а також за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, аудіовізуальних та інтерактивних засобів та соціальної реклами.

Непрацююче населення має право отримувати від органів державної влади та органів місцевого самоврядування відомості про надзвичайні ситуації, у зоні яких або у зоні можливого ураження від яких може опинитися місце проживання непрацюючих громадян, а також про способи захисту від впливу небезпечних факторів, викликаних такими ситуаціями.

30. Пропаганда знань серед населення щодо власної та колективної безпеки у разі виникнення надзвичайної ситуації здійснюється за сприяння громадських організацій.

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 26 червня 2013 р. № 444
Київ

Кiлькiсть переглядiв: 83

Коментарi